Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2008, sygn. IP-PB3-423-371/08-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-371/08-2/JG
Czy Spółka ma prawo do zaliczenia w koszty uzyskania przychodu wartości przekazanych na konkursy produktów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2008 r. (data wpływu 25 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
W ramach działań marketingowych Spółka przekazuje nieodpłatnie do firm medialnych (czasopism, portali internetowych) swoje produkty jako nagrody na konkursy organizowane przez te firmy. Transakcje dokumentowane są w postaci dokumentów wydania produktów z magazynu oraz oświadczeń fundatora, stanowiących zobowiązanie Spółki do przekazania nagród na konkurs w zamian za świadczenie reklamowe (udostępnienie powierzchni reklamowej) ze strony firmy medialnej. Oświadczenie jest podpisywane przez obie strony. Żadna ze stron nie wystawia faktury sprzedaży.