Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2008, sygn. ILPP2/443-867/08-3/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-867/08-3/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjne reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2008 r. (data wpływu 25 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów reklamowych jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 25 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów reklamowych.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca będzie dokonywał nieodpłatnych przekazań należących do niego towarów, przy nabyciu których będzie przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego. Przekazania są związane z prowadzonymi przez niego działaniami promocyjnymi i reklamowymi, stanowiącymi realizację strategii marketingowej. Prowadzone akcje promocyjne i reklamowe mają zachęcić kontrahentów Zainteresowanego do zakupu jego produktów. Ponieważ Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą urządzeń elektroenergetycznych, akcje promocyjne i reklamowe skierowane są do podwykonawców, dostawców i kooperantów, jak i podmiotów, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Również organizowane są konkursy dla pracowników, w ramach których przekazywane są nagrody.

Przekazania dotyczą różnego rodzaju towarów z logo firmy (lub bez), np.: kubki, smycze i inne gadżety, aparaty fotograficzne. Organizowane są też wycieczki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00