Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2008, sygn. ILPB3/423-493/08-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-493/08-2/MC
w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Spółki komandytowej przedstawione we wniosku z dnia 06 sierpnia 2008 r. (data wpływu 11.08.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 sierpnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest jedną z największych sieci handlowych (hipermarketów) działającej w Polsce i należy do międzynarodowej Grupy X.
W ramach polityki handlowej, Spółka podejmuje starania o umocnienie swojej pozycji wobec konkurencji. Mając powyższe na uwadze, Spółka wdrożyła działania mające na celu przywiązanie Klientów do swojej marki, budowanie wśród Klientów poczucia zadowolenia nie tylko z towarów nabywanych w jej placówkach handlowych, lecz również dbanie o satysfakcję Klientów z poziomu profesjonalnej obsługi w trakcie pobytu Klientów w jej hipermarketach. Ww. działania realizowane są m.in. poprzez system tzw. gwarancji (dalej: Gwarancje), które na bieżąco są komunikowane do publicznej wiadomości klientów (np. na stronach internetowych Spółki, na tablicach w hipermarketach, ogłaszanie poprzez system nagłaśniający, itp.). Najważniejsze z ww. Gwarancji to: