Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2008, sygn. ILPP2/443-337/08-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-337/08-2/JK

Mając na względzie brak jednoznacznej regulacji ustawowej w kwestii kwalifikacji bonusów (premii pieniężnych) na gruncie ustawy o VAT, a także niejednolitej praktyki stosowania prawa przez organy podatkowe oraz w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych, jaki jest prawidłowy sposób kwalifikowania bonusów na gruncie ustawy o VAT i forma ich dokumentowania?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2008 r. (data wpływu do Biura Krajowej Informacji Podatkowej 14 kwiecień 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 14 kwietnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza stosować wobec stałych odbiorców sprzedawanych przez niego towarów (dalej zwanych Partnerami handlowymi, będącymi jednocześnie podmiotami powiązanymi kapitałowo ze Spółką), określony system premiowania. Jednym z mechanizmów premiowania mają być bonusy (premie pieniężne), przysługujące z tytułu dokonywania przez Partnera handlowego zakupów w Spółce w danym okresie rozliczeniowym (z reguły rocznym bądź kwartalnym). Przyznanie bonusu ma być przy tym uniezależnione od wysokości zakupów, a wartość bonusu będzie ustalona jako określony procent wartości wypracowanych obrotów netto w danym okresie rozliczeniowym. Otrzymywanych bonusów nie będzie można powiązać z konkretnymi dostawami. Ponadto, będą one miały charakter dobrowolny, tzn. ich przyznanie będzie uzależnione każdorazowo od decyzji Zainteresowanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00