Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.05.2008, sygn. ILPP1/443-233/08-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-233/08-2/AK

Czy udzielenie premii pieniężnej (bonusu) rodzi obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług?W jaki sposób powinno być udokumentowane udzielenie premii pieniężnej, tj. fakturą VAT, notą księgową czy też innym rodzajem dokumentu?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 8 lutego 2008 r. (data wpływu: 25 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 25 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest hurtowym dystrybutorem wyrobów alkoholowych. Spółka zawiera ze swoimi odbiorcami porozumienia handlowe, w których między innymi określa poziom obrotów, jaki powinien być spełniony lub przekroczony, aby otrzymać premię pieniężną (ang. bonus). Premia pieniężna jest dodatkowym wynagrodzeniem i stanowi nagrodę o charakterze motywacyjnym. Ma ona na celu podniesienie efektywności współpracy pomiędzy kontrahentami oraz umocnienie więzi gospodarczych Spółki z kontrahentami. Stanowi również jedną z form uatrakcyjnienia sprzedaży. Wysokość udzielonej premii pieniężnej (bonusu) nie jest związana z konkretną dostawą, jest natomiast nagrodą za wynik wszystkich dostaw dokonywanych w określonym przedziale czasowym (np. kwartał, rok).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00