Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2008, sygn. ILPP2/443-179/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-179/08-2/MN
Czy udzielenie premii pieniężnej (bonusu) rodzi obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług?W jaki sposób powinno być udokumentowane udzielenie premii pieniężnej (tj.: fakturą VAT, notą księgową czy też innym rodzajem dokumentu)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 8 lutego 2008 r. (data wpływu 22 luty 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz formy ich dokumentowania jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz formy ich dokumentowania.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka jest producentem i importerem wyrobów alkoholowych. W prowadzonej działalności zawiera ze swoimi odbiorcami porozumienia handlowe, w których między innymi określa poziom obrotów, jaki powinni oni uzyskać lub przekroczyć aby otrzymać premię pieniężną (bonus). Premia pieniężna stanowi dodatkowe wynagrodzenie, które Spółka wypłaca swoim odbiorcom, w przypadku gdy zrealizują oni w danym okresie rozliczeniowym określony poziom obrotów. Premia pieniężna stanowi nagrodę o charakterze motywacyjnym. Ma ona na celu podniesienie efektywności współpracy pomiędzy kontrahentami. Stanowi również jedną z form uatrakcyjnienia sprzedaży, oraz ma na celu umocnienie więzi gospodarczych Spółki ze swoimi kontrahentami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right