Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2008, sygn. ILPP1/443-211/08-4/BP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-211/08-4/BP

Czy premie pieniężne wypłacane przez Wnioskodawcę kontrahentom, po spełnieniu warunków przewidzianych w umowach lub porozumieniach, stanowią wynagrodzenie za świadczenie usług na rzecz Wnioskodawcy i podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2008 r. (data wpływu: 18 lutego 2008 r.), uzupełnionym o podpis drugiego członka zarządu w dniu 17 kwietnia 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania premii pieniężnych jest prawidłowe.


W dniu 18 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania premii pieniężnych.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest producentem płyt i wyrobów drewnopodobnych. Spółka dostarcza towary nabywcom krajowym. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca podejmuje różne działania mające na celu zwiększenie sprzedaży. W obecnych warunkach gospodarczych podstawą długotrwałej i dobrej współpracy z nabywcami towarów jest stosowanie systemu udzielania rabatów lub wypłacania premii pieniężnych. Spółka zdecydowała się m.in. na wprowadzenie systemu wynagradzania kontrahentów (dystrybutorów, sieci handlowych) przez system premii pieniężnych. Warunki udzielania rabatów i wypłacania premii pieniężnych zwykle są ustalane w umowach zawieranych z kontrahentami, jednak zdarza się, że wspomniane warunki dla konkretnego nabywcy wynikają z korespondencji prowadzonej za pomocą poczty elektronicznej. W ramach umów zawartych z niektórymi dystrybutorami oraz sieciami handlowymi Wnioskodawca jest zobowiązany do wypłaty na ich rzecz określonych kwot pieniężnych po spełnieniu przez kontrahentów uzgodnionych warunków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00