Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2008, sygn. ILPP1/443-122/08-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-122/08-2/KG

Czy wypłacane na podstawie przedstawionych zapisów umownych kwoty premii w ww. wariantach l, II i III podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2008 r. (data wpływu 28 stycznia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 28 stycznia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży hurtowej i detalicznej głównie produktów spożywczych. W umowach cywilnoprawnych stanowiących podstawę współpracy między Spółką a dostawcami i producentami towarów, zawarte zostały zapisy, które w następujący sposób określają zasady współpracy oraz rozliczenia z tego tytułu.

Wariant l. Spółka zobowiązuje się, w zależności od kontrahenta, do świadczenia usług (np. pośrednictwa w sprzedaży, reklamowych, promocyjnych, itp.). Z tego tytułu określane jest wynagrodzenie poprzez wskazanie konkretnej kwoty lub poprzez odniesienie uzgodnionego procentu do wielkości sprzedaży albo zakupów od danego kontrahenta w danym okresie czasu (jeżeli od danego producenta lub dostawcy Spółka nabywa towary), nazywane zamiennie wynagrodzeniem lub premią. Niekiedy, poza wynagrodzeniem podstawowym, określane jest także wynagrodzenie dodatkowe poprzez odniesienie uzgodnionego procentu do wielkości sprzedaży albo zakupów od danego kontrahenta w danym okresie czasu, nazywane zamiennie wynagrodzeniem lub premią.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00