Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2008, sygn. ILPP2/443-24/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-24/08-2/MN

Mając na względzie brak jednoznacznej regulacji ustawowej w kwestii kwalifikacji bonusów (premii pieniężnych) na gruncie ustawy o VAT, a także niejednolitej praktyki stosowania prawa przez organy podatkowe oraz orzecznictwa sądów administracyjnych, Spółka wnioskuje o interpretację powołanych w sentencji wniosku przepisów ustawy, w kontekście udzielenia odpowiedzi na pytanie o prawidłowy sposób kwalifikowania bonusów na gruncie ustawy o VAT i formy ich dokumentowania.


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2007 r. (data wpływu 2 stycznia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu kwalifikowania bonusów oraz formy ich dokumentowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 2 stycznia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu kwalifikowania bonusów oraz formy ich dokumentowania.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zainteresowany stosuje wobec stałych, największych odbiorców urządzeń grzewczych sprzedawanych przez Spółkę, ustalony w porozumieniach handlowych system premiowania. Premiowanie kontrahentów, ma na celu z reguły wynagrodzenie kontrahentów z tytułu osiągnięcia określonego poziomu obrotów. Porozumienia handlowe, o których wyżej mowa, mają charakter ramowy i są zawierane zasadniczo na czas nieokreślony, przy czym ich treść może podlegać corocznej aktualizacji m.in. w celu ustalenia zakresu przedmiotowego dostaw na kolejny rok bądź aktualizacji cenników. Jednym z mechanizmów premiowania przewidzianych w porozumieniu są bonusy (premie pieniężne), przysługujące w razie dokonania przez kontrahenta zakupów w danym okresie rozliczeniowym (z reguły rocznym) na ustaloną wartość minimalną stanowiącą określony procent zaplanowanego w porozumieniu obrotu rocznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00