Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.03.2008, sygn. ILPP1/443-469/07-2/MT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-469/07-2/MT
Czy w przedstawionym stanie faktycznym przyznawane i wypłacane przez Wnioskodawcę dystrybutorom premie pieniężne podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz czy w świetle art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2008 r., Spółce będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z faktur dokumentujących przyznanie ww. premii?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Rockwool Polska, przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2007 r. (data wpływu 7 grudnia 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 grudnia 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów ze skalnej wełny mineralnej, przeznaczonych do izolacji cieplnej, akustycznej i ogniowej oraz akcesoriów i materiałów pomocniczych związanych z zastosowaniem tych wyrobów. Produkty Wnioskodawcy są sprzedawane licencjonowanym dystrybutorom oraz firmom wykonawczym (zwanym dalej dystrybutorami). W celu zwiększenia efektywności wzajemnej współpracy, Spółka realizuje program gratyfikacji efektywności dystrybutorów poprzez system okresowych premii pieniężnych za zrealizowanie określonej wartości zakupu towarów. W tym celu Wnioskodawca zawiera z poszczególnymi dystrybutorami umowy o przyznaniu premii pieniężnej, na mocy których dystrybutorom, w sytuacji przekroczenia określonego w umowie poziomu obrotów w okresie rozrachunkowym, przysługuje premia pieniężna. Dystrybutorzy dokumentują przyznane premie pieniężne fakturami VAT. Spółka odlicza podatek naliczony z otrzymanych od dystrybutorów faktur zakupu. Umowy nie wymagają od dystrybutorów świadczenia żadnych dodatkowych usług w celu uzyskania premii pieniężnych, oprócz dokonywania zakupów towarów powyżej określonego w umowie pułapu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right