Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2008, sygn. ILPP1/443-416/07-2/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-416/07-2/BD

Jak Spółka powinna potraktować dla podatku VAT udostępnianie materiałów celem ich wykorzystania przez jej kontrahentów?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana A. P. przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2007 r. (data wpływu: 20 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 20 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest jednym z największych producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych w Polsce. Ze względu na specyfikę rynku napojów alkoholowych, na którym rywalizują podmioty oferujące zbliżone pod względem właściwości fizycznych produkty, jednym z najważniejszych elementów działań marketingowych Spółki jest dotarcie z promocją marek produkowanych i dystrybuowanych alkoholi bezpośrednio do ostatecznego klienta. W konsekwencji, Spółka prowadzi zakrojoną na szeroką skalę akcję, polegającą na promocji marek alkoholi w miejscach, w których klienci najczęściej nabywają produkty alkoholowe, tj. w sklepach, barach i restauracjach, na imprezach okolicznościowych. Prowadzenie tego typu akcji jest nieodzowne dla osiągnięcia sukcesu sprzedażowego, tym samym wpływa w istotny sposób na osiągany przez Spółkę dochód.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00