Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2008, sygn. ILPP1/443-416/07-2/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-416/07-2/BD
Jak Spółka powinna potraktować dla podatku VAT udostępnianie materiałów celem ich wykorzystania przez jej kontrahentów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana A. P. przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2007 r. (data wpływu: 20 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka jest jednym z największych producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych w Polsce. Ze względu na specyfikę rynku napojów alkoholowych, na którym rywalizują podmioty oferujące zbliżone pod względem właściwości fizycznych produkty, jednym z najważniejszych elementów działań marketingowych Spółki jest dotarcie z promocją marek produkowanych i dystrybuowanych alkoholi bezpośrednio do ostatecznego klienta. W konsekwencji, Spółka prowadzi zakrojoną na szeroką skalę akcję, polegającą na promocji marek alkoholi w miejscach, w których klienci najczęściej nabywają produkty alkoholowe, tj. w sklepach, barach i restauracjach, na imprezach okolicznościowych. Prowadzenie tego typu akcji jest nieodzowne dla osiągnięcia sukcesu sprzedażowego, tym samym wpływa w istotny sposób na osiągany przez Spółkę dochód.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right