Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2008, sygn. ILPB3/423-147/07-2/HS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-147/07-2/HS
Czy wskazane w opisie stanu faktycznego koszty ogólne poniesione przez Wnioskodawcę po dacie oddania do użytkowania obiektu (31 marca 2007 r.) należy zaliczyć do kosztów inwestycji i powiększyć o nie wartość początkową budowanego obiektu będącą podstawą amortyzacji, czy też do kosztów operacyjnych stanowiących bezpośrednio koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy?Od jakiego dnia i w jakiej części wspomniane wyżej koszty powinny zostać zakwalifikowane do jednej bądź drugiej grupy kosztów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2007 r. (data wpływu 08.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 08 października 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi inwestycję polegającą na budowie dwóch części będącego jego własnością centrum handlowego. Powierzchnia centrum handlowego jest przez Wnioskodawcę wynajmowana na działalność handlową i usługową. W celu realizacji budowy Wnioskodawca zaciągnął kredyt budowlany, który zgodnie z umową z bankiem nie był spłacany, a odsetki do końca maja 2007 r. powiększały sumę kredytu. Po całkowitym rozliczeniu budowy ma on zostać przekształcony w kredyt inwestycyjny i spłacany w następnych latach. W dniu 08 marca 2007 r. została wydana przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta P. decyzja nr 1XX/2007 o pozwoleniu na użytkowanie budowanego obiektu. Z zakresu pozwolenia wyłączono nieukończone do tego dnia pomieszczenia kina. Decyzja stała się ostateczna dnia 26 marca 2007 r. W dniu 31 marca 2007 r. rozliczono i wprowadzono do ewidencji środków trwałych zakończoną część inwestycji. Dnia 17 maja 2007 r. wydano decyzję nr 3XX/2007 o pozwoleniu na użytkowanie pomieszczeń kinowych. Decyzja stała się ostateczna 31 maja 2007 r. W tym dniu pomieszczenia kinowe wprowadzono do ewidencji środków trwałych. Dnia 13 czerwca 2007 r. świadectwem przejęcia robót z załączoną listą stwierdzonych usterek generalny wykonawca przekazał Wnioskodawcy roboty objęte kontraktem. Końcowa faktura na kwotę 3,5 mln euro zostanie wystawiona przez generalnego wykonawcę po usunięciu usterek, co zaplanowano na koniec października 2007 r. W okresie od dnia 1 kwietnia 2007 r. do dnia dzisiejszego trwają prace wykończeniowe oraz prace związane z usuwaniem usterek. Wnioskodawca od dnia 1 kwietnia 2007 r. ponosi również koszty ogólne dotyczące całej inwestycji. W szczególności są to:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right