Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2008, sygn. IBPP2/443-8/08/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-8/08/EJ
prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupach usług promocyjnych, wspierających proces dystrybucji i sprzedaży produktów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2007r. (data wpływu 27 grudnia 2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego na fakturach wystawionych za wykonanie działań promocyjnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 grudnia 2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej prawa do odliczenia podatku naliczonego na fakturach wystawionych za wykonanie działań promocyjnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się wsparciem procesu dystrybucji i sprzedaży produktów Grupy przez inne podmioty z Grupy. W celu realizacji wsparcia procesu dystrybucji i sprzedaży produktów Grupy, Wnioskodawca zawiera z odbiorcami produktów Grupy (punktami sprzedaży detalicznej, hurtowniami oraz regionalnymi sieciami handlowymi) umowy o współpracy handlowej, na mocy których odbiorcy zobowiązani są do przeprowadzenia skutecznych działań promocyjnych produktów Grupy w punktach sprzedaży. Zgodnie z postanowieniami umów o współpracy handlowej, Spółka zobowiązana jest do uiszczenia na rzecz odbiorców określonego wynagrodzenia tytułem świadczenia usług w związku z działaniami promocyjnymi. Każdorazowo, po spełnieniu warunków określonych w umowach o współpracy handlowej, odbiorcy wystawiają na rzecz Spółki fakturę VAT za wykonanie działań promocyjnych, która to faktura jest podstawą zapłaty przez Spółkę wynagrodzenia, w wysokości ustalonej daną umową o współpracę. Z kolei Spółka (wystawiając fakturę) obciąża następnie odpowiedni podmiot z Grupy kosztami wynagrodzenia uiszczonego przez Spółkę z tytułu działań promocyjnych podejmowanych przez odbiorców, po powiększeniu o marżę. Spółka podkreśla, iż umowa o współpracy handlowej określa sposób postępowania nabywcy (odbiorcy), warunki na jakich produkty Grupy mają być sprzedawane oraz wynagrodzenie za zrealizowanie określonych działań promocyjnych. Odbiorcy otrzymują świadczenia pieniężne za szczególne starania przedsięwzięte w celu zwiększenia sprzedaży produktów. Wysokość przedmiotowego wynagrodzenia jest ustalana w oparciu o wolumen sprzedaży/zakupów piwa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right