Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2008, sygn. IBPP3/443-715/08/AŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-715/08/AŚ

dokumenty uprawniające do zastosowania stawki 0% VAT w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2008r. (data wpływu 14 października 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% VAT w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest krajowy i międzynarodowy handel hurtowy i detaliczny produktami spożywczymi, w tym wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. Dokonując wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów podatnik nie zawsze otrzymuje od swoich odbiorców, bądź też od firm transportowych dokonujących usług przewozu towarów do odbiorcy zagranicznego na terenie Unii Europejskiej wszystkie dokumenty, o których mowa jest w art. 42 ust. 3 ustawy z 11 marca 2004r, o podatku od towarów i usług.

W związku z pojawiającym się niekiedy brakiem dokumentów podstawowych potwierdzających fakt, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium Polski i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium Polski, podatnik może zastąpić je innymi dokumentami wskazującymi, że faktycznie nastąpiła dostawa wewnątrzwspólnotowa, np. korespondencją handlową z kontrahentem, dokumentami dotyczącymi ubezpieczenia bądź kosztów transportu lub potwierdzeniem zapłaty za dostarczony towar. Czasami dokumenty te są przesłane przez kontrahenta zagranicznego w formie korespondencji elektronicznej (e-mail) lub faksem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00