Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2008, sygn. IBPB3/423-849/08/CzP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB3/423-849/08/CzP
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Banku, przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2008 r. (data wpływu do tut. BKIP 29 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na sponsorowanie urządzeń innego podmiotu w zamian za umieszczenie na nich treści reklamujących działalność sponsora - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 września 2008 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek Banku Spółdzielczego o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m. in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na sponsorowanie urządzeń innego podmiotu w zamian za umieszczenie na nich treści reklamujących działalność sponsora.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Bank Spółdzielczy od prawie 60 lat zaspokaja potrzeby finansowe ludności oraz miejscowego biznesu. Jako jedyna instytucja finansowa nie tylko prowadzi swoją działalność w oparciu o społeczność lokalną, ale i wspiera różnego rodzaju inicjatywy służące tej społeczności. Bank działając w interesie swoich członków maksymalizuje wysiłki, celem prowadzenia działalności bankowej w sposób jak najbardziej rentowny i efektywny. Władze Banku dostrzegają tym samym konieczność większej dbałości o relacje z klientami. Doskonałą formą zacieśniania tych relacji jest w ocenie zarządzających Bankiem podejmowanie różnorakich działań zorientowanych na dzieci i młodzież.