Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2008, sygn. IBPP3/443-588/08/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-588/08/AB

Czy posiadane dokumenty przez Wnioskodawcę uprawniają go do zastosowania stawki podatku VAT 0% przy wewnatrzwspólnotowej dostawie towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko S, przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2008 r. (data wpływu 18 sierpnia 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 sierpnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zwany dalej podatnikiem, dokonuje wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT) do kontrahentów mających siedzibę na terenie Unii Europejskiej i posiadających ważny i właściwy numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrz-wspólnotowej nadany przez państwo członkowskie. Podatnik realizuje dostawy m.in. na warunkach FCA (Incoterms 2000). Za załadunek towaru odpowiedzialny jest Podatnik. Transport towaru zapewnia nabywca towaru, a Podatnik otrzymuje od nabywcy upoważnienie do wydania towaru konkretnemu kierowcy.

Podatnik posiada kopie faktury, kopie dokumentu przewozowego (CMR) z pieczątkami i podpisami Podatnika i spedytora. Dokumenty te zawierają imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz nabywcy tych towarów; adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy; określenie towarów i ich ilości; rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone towary. Podatnik nie ma możliwości uzyskania dokumentu transportowego z potwierdzeniem przyjęcia towaru przez nabywcę. W związku z brakiem kompletnej dokumentacji, w celu potwierdzenia odbioru towarów na terenie Unii Europejskiej, Podatnik zwraca się do nabywców o pisemne potwierdzenie odbioru towarów z określonych faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00