Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2008, sygn. IBPP3/443-509/08, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-509/08

Czy przedstawiony w stanie faktycznym komplet dokumentów, stanowi podstawę do zastosowania stawki 0%?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 10 lipca 2008 r. (data wpływu 14 lipca 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lipca 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca realizuje sprzedaż do kontrahentów z krajów Unii Europejskiej, którzy są zarejestrowanymi podatnikami VAT dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych. W chwili obecnej Spółka zamierza ujednolicić zasady dokumentowania tych transakcji i ustalić zakres obowiązków firm spedycyjnych, które dokonują transportu towarów do kontrahentów.

Spółka zamierza stosować następujący komplet dokumentów dla zastosowania stawki 0%:

  1. dokumenty przewozowe w oryginale tj. oryginał karty 1 listu przewozowego CMR, który spółka otrzyma w momencie odbioru towarów w siedzibie Spółki, podpisany w polu 22 i 23,
  2. kopię faktury,
  3. dowód dostawy,
  4. specyfikację poszczególnych sztuk ładunku,
  5. potwierdzenie odbioru towarów w formie elektronicznej tzw. proof of delivery",
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00