Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2008, sygn. IBPP1/443-826/08/AZ (KAN-2526/04/08), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-826/08/AZ (KAN-2526/04/08)

Czy Gmina może w obecnej sytuacji ubiegać się o zwrot podatku VAT dotyczącego projektu ZPORR Rozbudowa wodociągu K. w miejscowościach R., N., M.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy W., przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2008r. (data wpływu 10 marca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu ZPORR jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 marca 2008r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu ZPORR.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina W. jest czynnym podatnikiem podatku. Gmina wystawia faktury VAT za wynajem lokali usługowych, za usługi ksero dla ludności.Gmina wystawiała faktury VAT za wodę, w związku z czym odliczała podatek naliczony wynikający z faktur zakupu energii elektrycznej dla wodociągów, za awarie wodociągowe itp. Zaistnienie nowych okoliczności sprawiło zmianę stanu faktycznego i powstanie pewnej sprzeczności. Otóż okazało się, że wojewoda w rozstrzygnięciu nadzorczym z 27 kwietnia 2006r. unieważnił uchwałę Rady Gminy w sprawie zatwierdzenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków przez Gminę. Wojewoda uznał, iż usługi w zakresie rozprowadzania wody winien świadczyć Urząd Gminy, a nie Gmina.W związku z powyższym od sierpnia 2006r. faktury za sprzedaż wody wystawiał Urząd Gminy, a nie Gmina.Podatek VAT od sprzedaży wody był odprowadzany przez Gminę, która jest zarejestrowana jako podatnik VAT i składa deklaracje VAT-7. Urząd Gminy nie jest zarejestrowany (zgodnie z interpretacją właściwego urzędu skarbowego), natomiast jako czynny podatnik VAT figuruje Gmina.W 2006r. Gmina realizowała projekt rozbudowy wodociągu K. w miejscowości R., N., M. w ramach ZPORR. Umowa jak i faktury związane z tą inwestycją były wystawiane na Gminę. Wodociąg został przyjęty do środków trwałych 31 grudnia 2006r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00