Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2008, sygn. IBPP2/443-200/08/WN/KAN-2337/03/08, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-200/08/WN/KAN-2337/03/08

Czy prowizja marketingowa za pośrednictwo, uzyskana za osiągnięcie określonego poziomu obrotów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT (22%) jako świadczenie usług zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, czy też zgodnie z coraz częstszymi orzeczeniami sądów administracyjnych otrzymanie premii nie stanowi usługi w rozumieniu ustawy o VAT, a tym samym powinno być udokumentowane notą obciążeniową?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o. XXX, przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2008r. (data wpływu 6 marca 2008r) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania prowizji marketingowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania prowizji marketingowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. XXX jest organizatorem zaopatrzenia hurtowego na rzecz podmiotów gospodarczych będących uczestnikami sieci. Na podstawie umowy agencyjnej z dostawcami zobowiązana jest do wykonywania stałego pośredniczenia przy zawieraniu umów sprzedaży towarów pomiędzy zleceniodawcami (dostawcami towarów), a uczestnikami sieci. Czynności pośredniczenia agenta (Sieci Handlowej XXX) polegają na:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00