Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2008, sygn. IBPP1/443-95/08/AZb /KAN-470/01/08, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-95/08/AZb /KAN-470/01/08
Czy udzielenie bonusu od obrotów jest wynagrodzeniem za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1, a co za tym idzie Wnioskodawca nie traci prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących bonusy (premie pieniężne) na podstawie art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2008r. (data wpływu 16 stycznia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 kwietnia 2008r. (data wpływu 11 kwietnia 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bonusów pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku wykazanego w fakturach VAT wystawionych przez kontrahentów, które dokumentują udzielone przez Spółkę premie (bonusy) warunkowe jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 stycznia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bonusów pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku wykazanego w fakturach VAT wystawionych przez kontrahentów, które dokumentują udzielone przez Spółkę premie (bonusy) warunkowe. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 kwietnia 2008r. (data wpływu 11 kwietnia 2008r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca na podstawie umów handlowych udziela odbiorcom swoich towarów, bonusów pieniężnych za działania promocyjne i marketingowe zmierzające do intensyfikowania obrotów. Bonusy liczone są od obrotu netto zrealizowanego w określonym przedziale czasowym między firmami. W zależności od umowy bonusy udzielane są bezwarunkowo (niezależnie od wysokości obrotu) lub też uwarunkowane są od wysokości zrealizowanego obrotu. Bonus warunkowy jest uzależniony od osiągnięcia określonego w umowie pułapu obrotów, po przekroczeniu którego przysługuje. Wartość bonusu ustalana jest jako określony w umowie procent od zrealizowanej przez odbiorcę sprzedaży asortymentu Spółki w określonym przedziale czasowym (miesiąc lub kwartał). Wysokość procentu jest zmienna (zależy od przekroczenia określonych w umowie progów obrotu) i jest obliczana według określonej w umowie tabeli.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right