Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2008, sygn. ITPB2/415-803/08/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-803/08/AD
Opodatkowanie przychodu i ustalenie obowiązków płatnika z tytułu dopłaty do oprocentowania kredytu udzielonej z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2008 r. (data wpływu 11 sierpnia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu i obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C z tytułu dopłaty do oprocentowania kredytu udzielonej z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:
- w zakresie pytania pierwszego - jest prawidłowe,
- w zakresie pytania drugiego - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 sierpnia 2008 roku został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu i obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C z tytułu dopłaty do oprocentowania kredytu udzielonej z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej mają osobowość prawną, prowadzą działalność w zakresie udzielania pożyczek, dotacji i dopłat na realizację inwestycji i innych zadań ekologicznych na podstawie przepisów art. 400 i następnych ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150). Fundusze w związku z prowadzona działalnością, która nie jest działalnością gospodarczą nie podlegają wpisowi do KRS, ani do innego rejestru. Zgodnie z art. 411 ust. 1 pkt 2 i ust. 10 powołanej ustawy wojewódzkie fundusze mogą udostępniać środki finansowe bankom z przeznaczeniem na udzielenie dopłat do oprocentowania preferencyjnych kredytów i pożyczek. Decyzje o udzieleniu osobom fizycznym kredytów preferencyjnych z dopłatami oprocentowania podejmuje bank po wcześniejszym zaakceptowaniu przez Fundusz danego zadania. Fundusz upoważnia bank do comiesięcznego obciążania swojego wskazanego rachunku kwotami należnymi bankowi od udzielonych kredytów zgodnie z wystawioną notą obciążeniową. Fundusz przekazuje comiesięcznie należne dopłaty na powyższy rachunek. Rozliczenie należnych dopłat bank dołącza do doręczonego Funduszowi wyciągu bankowego wraz z wykazem kredytobiorców korzystających z dofinansowania udzielonego przez Fundusz. Dofinansowanie w formie dopłat do oprocentowania kredytów nie wymaga zawarcia odrębnej umowy pomiędzy Funduszem a kredytobiorcą. Podstawą przekazania dopłaty jest więc:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right