Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2008, sygn. ITPB3/423/W-52/08/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423/W-52/08/AM
W odpowiedzi na wezwanie Spółki z dnia 22 lipca 2008 roku (data wpływu 23 lipca 2008 r.) do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę interpretacji indywidualnej z dnia 4 lipca 2008 roku znak ITPB3/423-254/a/08/AM, złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270, ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów, w wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, zmienia swoje stanowisko zawarte w indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 4 lipca 2008 r. znak ITPB3/423-254/a/08/AM, uznając stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.
W dniu 28 kwietnia 2008 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów ponoszonych wydatków związanych z planem restrukturyzacji Spółki.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Stosownie do postanowień Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1261/2007 z dnia 9 października 2007 r., zmieniającego Rozporządzenie Rady (WE) Nr 320/2006, ustanawiających tymczasowy system restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie, producenci cukru, którzy zrzekną się kwot produkcyjnych będą mieli prawo do otrzymania pomocy restrukturyzacyjnej. Pomoc ta finansowana będzie z Tymczasowego Funduszu restrukturyzacji w ramach Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) i wypłacana będzie przez Agencję Rynku Rolnego (zgodnie z art. 212 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych).