Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2008, sygn. ITPB1/415-152/08/DP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-152/08/DP

Czy dochody uzyskiwane z tytułu wykorzystania własnego wizerunku do świadczenia usług reklamowych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być opodatkowane 19% podatkiem liniowym, czy powinny być traktowane jako przychody uzyskane z tytułu sprzedaży praw autorskich?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2008 r. (data wpływu 3 marca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu wykorzystania własnego wizerunku do świadczenia usług reklamowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 marca 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu wykorzystania własnego wizerunku do świadczenia usług reklamowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w ramach, której świadczy usługi w zakresie reklamy z wykorzystaniem własnego wizerunku. Usługi świadczone są przez Wnioskodawcę osobiście. Przedmiotem umowy z kontrahentem jest: ... określenie zasad współpracy stron w zakresie udziału usługobiorcy w stworzeniu materiałów reklamowych dla klienta oraz wykorzystania wizerunku i głosu świadczącego usługę związaną z reklamą i promocją produktów danej marki. Integralnym elementem świadczenia usług w ramach przyjętej umowy jest wykorzystanie wizerunku Wnioskodawcy, jego sylwetki, głosu itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00