Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2007, sygn. IP-PP1/443-350/07-5/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP1/443-350/07-5/JL
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy , przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2007 r. (data wpływu 17 października 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu części i wyposażenia do budowanego tankowca - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 października 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu części i wyposażenia do budowanego tankowca.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka X zamierza dokonać przywozu części i wyposażenia, które posłużą do budowy statku wykorzystywanego w pełnomorskim transporcie gazu etylenowego, LNG i LPG. Wspomniane części i wyposażenie będą pochodziły z krajów trzecich (Norwegia, Szwajcaria, Izrael).
W związku ze swoim przeznaczeniem (pełnomorski transport gazu) tankowiec ten będzie klasyfikowany do kodu CN 8901 20 10 tankowce pełnomorskie, powiązanego z grupowaniem PKWiU 35.11.22. Ponadto Spółka wskazuje, że w związku z importem ww. części i wyposażenia, w odrębnym postępowaniu ubiegać się będzie o pozwolenie na zastosowanie uprzywilejowanego traktowania taryfowego sprowadzanych części ze względu na szczególne przeznaczenie. Pozwolenie to będzie potwierdzało, że import przedmiotowego wyposażenia odbywać się będzie w celu przeznaczenia go do instalacji na budowanym statku. Jednak Spółka wyjaśnia również, że może dojść do sytuacji, gdy ubieganie się o ww. pozwolenie nie będzie konieczne lub uzyskanie pozwolenia nie będzie możliwe. Takie okoliczności mogą mieć miejsce, gdy import przedmiotowych części i wyposażenia będzie objęty preferencyjnymi stawkami celnymi, co jest konsekwencją umów handlowych podpisanych przez Unię Europejską oraz kraje pochodzenia importowanych towarów. W takim przypadku, Spółka będzie posiadała oświadczenie stoczni Y (konstruktora statku) o przeznaczeniu sprowadzanych części.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right