Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 02.02.2007, sygn. POIV-443/3/07, Urząd Skarbowy w Zamościu, sygn. POIV-443/3/07
Możliwość odliczenia podatku VAT od zakupionego paliwa samochodów, które spełniają wymagania w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu paliwa wykorzystywanego do ich napędu, w sytuacji gdy jest ono tankowane do zbiornika a nie do baku samochodu.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a, art. 216 §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst. jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 24.12.2006 r. bez znaku w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego postanawiam:-ocenić stanowisko Strony jako prawidłowe. UZASADNIENIE Podany we wniosku stan faktyczny jest następujący: Strona świadcząc usługi przewozu osób kupuje paliwo do dużego zbiornika w większych ilościach tj. jednorazowo od 500 do 1500 litrów, w związku z czym na fakturach dokumentujących zakup brak jest nr rejestracyjnego samochodu. Następnie paliwo to tankowane jest do czterech autobusów wykorzystywanych do prowadzenia działalności, które spełniają wymagania w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu paliwa wykorzystywanego do ich napędu. Strona prowadzi ewidencję przychodu ilościowego nabywanego paliwa wg faktur zakupu oraz rozchodu z określeniem ilości, daty i nr rejestracyjnych tankowanych pojazdów. Zdaniem Strony w tej sytuacji ma ona prawo odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu paliwa mimo braku na nich nr rejestracyjnych samochodów. W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Kwestię odliczenia podatku naliczonego przy zakupie paliwa wykorzystywanego do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych reguluje art. 88 ust. 1 pkt 3 w/w ustawy o podatku od towarów i usług stanowiący, iż obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 86 ust. 3. Jednocześnie zgodnie z art. 86 ust. 4 pkt. 6 w/w ustawy o podatku od towarów i usług przepis art. 86 ust. 3 nie dotyczy pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie. Zgodnie zaś z treścią § 9 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz.798) faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu i innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer rejestracyjny tego samochodu. Z przepisu tego wynika, iż numer rejestracyjny samochodu nie jest niezbędnym elementem faktury w przypadkach, gdy nabywane paliwo nie jest wlewane do baku, lecz np. do beczek, kanistrów czy innych zbiorników. Wobec powyższego Strona ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktury dokumentującej nabycie paliwa do zbiornika, a następnie wlewanego do baków samochodów, które spełniają wymagania w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu paliwa wykorzystywanego do ich napędu przy zachowaniu właściwego sposobu dokumentowania wydania paliwa do danego pojazdu. Udzielona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Stronę i stanu prawnego obowiązującego w dacie jego zaistnienia. Zgodnie z art. 14b §1 i §2 w/w ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia. Na niniejsze postanowienie zgodnie z art. 236 w związku z art. 14a §4 w/w ustawy Ordynacja podatkowa służy prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zamościu w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right