Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 28.05.2007, sygn. SD/415-23/07, Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce, sygn. SD/415-23/07

Czy członek zarządu wspólnoty mieszkaniowej może w zeznaniu rocznym rozliczyć poniesione koszty związane z pełnioną funkcją, np.dojazdy, telefony, materiały biurowe, obsługę administracyjno-biurową?

Pytanie podatnika

W dniu 14-03-2007r. Wnioskodawca złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego dot. zasad opodatkowania wynagrodzeń członków zarządu wspólnoty mieszkaniowej. Braki formalne w powyższym wniosku uzupełnił w dniu 26-03-2007r.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca jest członkiem Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej powołanym uchwałą właścicieli lokali Wspólnoty Mieszkaniowej. Zgodnie z uchwałą Właścicieli Wspólnoty Mieszkaniowej za wykonywanie określonych obowiązków społeczno-obywatelskich otrzymuje wynagrodzenie. Po zakończeniu roku kalendarzowego Wspólnota Mieszkaniowa wystawia informację o przychodach z innych źródeł - PIT-8C. Wnioskodawca ponosi odpowiednie koszty dla potrzeb związanych z tą funkcją, m.in. koszty dojazdów, telefonów, materiałów biurowych, obsługi administracyjno-biurowej. Według oceny podatnika istnieje uzasadnienie do wykazania jakiejś dowolnej kwoty kosztów uzyskania od przychodów z tytułu pełnienia obowiązków społecznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00