Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.05.2007, sygn. ZD/4061-40/07, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/4061-40/07

Spółka skierowała do organu podatkowego zapytania:1. Który sposób postępowania z przedstawionych we wniosku, w zakresie zaliczania wydatków (odsetek) do kosztów finansowych lub podwyższania wartości początkowej środków trwałch należy uznać za prawidłowy?2. Czy wartość początkową środków trwałych zwiększają odsetki od kredytu naliczone do dnia przekazania do używania, czy do dnia wprowadzenia do ewidencji księgowej, jeżeli te daty są różne?3. Czy koszty finansowe będą uznane za koszty uzyskania przychodu?

Pytanie podatnika

W dniu 30.02.2007r. do organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Wniosek ów został przez Spółkę, w związku z wezwaniem organu podatkowego, uzupełniony pismem, które wpłynęło do urzędu skarbowego w dniu 7.03.2007r.

W przedmiotowych pismach Spółka przedstawia co następuje:

W trakcie realizacji dostawy urządzeń dostawca poinformował Spółkę, że we wszystkich urządzeniach muszą być przeprowadzone działania rewitalizacyjne w celu usunięcia usterek. Na sfinansowanie zakupu Spółka zaciągnęła kredyt, który uruchomiany jest w transzach. Urządzenia do ewidencji środków trwałych są przyjmowane sukcesywnie po zakończeniu rewitalizacji. W umowie figuruje zastrzeżenie własność każdego urządzenia przechodzi na odbiorcę z chwilą dokonania pełnej zapłaty. Spółka dokonała zapłaty 69% ceny zakupu. Płatność pozostałej części należności (31%) następuje w terminie 30 dni po otrzymaniu faktury. Wnioskująca uruchamiała transze kredytu na podstawie terminów płatności wynikających z otrzymanych faktur na zapłacenie przedmiotu dostawy przed rewitalizacją tak, aby było zapłacone 69% wartości dostawy i po dokonaniu rewitalizacji 31% wartości dostawy. Po zakończeniu rewitalizacji Spółka dokonała więc zapłaty w 100% ceny należnej zbywcy. W momencie wprowadzenia urządzeń do ewidencji środków trwałych Wnioskująca jest właścicielem przedmiotowych składników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00