Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.09.2007, sygn. DP/423-0125/07/AK, Pomorski Urząd Skarbowy, sygn. DP/423-0125/07/AK
Wątpliwości Podatnika budzi, w jaki sposób należy ustalić udział kosztów wspólnych w wartości początkowej poszczególnych środków trwałych, których zakup realizowany jest w ramach projektu objętego umową o dofinansowanie. Przykładowo, czy koszt przygotowania umowy kredytowej w postaci prowizji przygotowawczej na sfinansowanie części projektu winien dotyczyć jedynie środka trwałego sfinansowanego ze środków pochodzących z kredytu, czy w części wszystkich środków trwałych (działań) realizowanych w ramach projektu objętego umową o dofinansowanie
POSTANOWIENIE
Naczelnik Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku, działając na podstawie art. art.14a §1 i §4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz.60 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 16.11.2006r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 1590) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) w sprawie: wartość początkowa środków trwałych sfinansowanych częściowo ze środków uzyskanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw
stwierdza, że stanowisko przedstawione w tym wniosku nie jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego.
UZASADNIENIE
W listopadzie 2005r. Spółka poniosła wydatki w związku z opracowaniem wniosku o dofinansowanie w ramach środków finansowych zaoferowanych w Sektorowym Programie Operacyjnym Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw działanie 2.3 oraz sporządzeniem biznes planu projektu stanowiącego załącznik do wniosku o dofinansowanie. Przedmiotowe wydatki udokumentowane fakturą z dnia 22.11.2005r. zostały zaliczone przez Spółkę do pozostałych kosztów operacyjnych i wyłączone z kosztów podatkowych. Zapłata za fakturę nastąpiła w dniach 6 i 7 grudnia 2005r.