Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.08.2007, sygn. DP/423-0157/07/AK, Pomorski Urząd Skarbowy, sygn. DP/423-0157/07/AK
Wątpliwości Wnioskodawcy budzi, czy biorąc pod uwagę dysponowanie środkami finansowymi armatorów, ujemne różnice kursowe powstające przy transferach z rachunków w kraju prowadzonych w PLN na rachunek Spółki w banku w Londynie nominowany w EUR będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w pełnej wysokości, zarówno w części dotyczącej środków własnych, jak i armatorów.
POSTANOWIENIE
Naczelnik Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku, działając na podstawie art.14a §1 i §4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz.60 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 16.11.2006r. o zmianie ustawy-Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 1590) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) w sprawie: koszty uzyskania przychodu ujemne różnice kursowe powstające przy transferach z rachunków w kraju prowadzonych w PLN na rachunek Spółki w banku w Londynie nominowany w EUR realizowanych w ramach umowy cash pooling
stwierdza, że stanowisko przedstawione w tym wniosku nie jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego.
UZASADNIENIE
Sp. z o.o. wchodzi w skład międzynarodowej grupy kapitałowej. Właścicielem 100% udziałów Spółki jest spółka z Wielkiej Brytanii, a siedziba ostatecznego właściciela kapitału znajduje się we Francji. Spółka zajmuje się prowadzeniem agencji morskich dla armatorów zagranicznych, w tym m.in. dla wymienionych powyżej spółek. Podstawą współpracy są zawarte z armatorami umowy agencyjne. Umowy te określają zakres czynności, jakie w imieniu i na rachunek armatorów wykonuje Spółka. Są to m.in.: akwizycja i bukowanie ładunków (towarów polskich eksporterów oraz importerów), obsługa statków oraz kontenerów w polskich portach morskich, organizowanie dowozów lądowych, fakturowanie i ściąganie należności za frachty, jeżeli z umów przewozu wynika, że zobowiązanym do zapłaty jest polski podmiot, regulowanie wszelkich zobowiązań finansowych armatorów polskim dostawcom. Za powyższe usługi Spółka otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji wynikające z w/w umów.