Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.09.2007, sygn. I-1/415/53/07, Urząd Skarbowy w Zgierzu, sygn. I-1/415/53/07

Czy stanowią koszty uzyskania przychodów wydatki ponoszone na zakup: kawy, herbaty, ciastek oraz prezentów dla konsultantek, a także zakup strojów reprezentacyjnych ?

Pytanie podatnika

Pismem z dnia 22.06.2007r zwróciła się Pani z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup kawy, herbaty, ciastek i prezentów dla konsultantek oraz zakupu strojów reprezentacyjnych.

Do wniosku załączyła Pani:

- umowę z dnia 16.09.2003r. zawartą z firmą, a Panią - Okręgowym Kierownikiem Sprzedaży, z której wynika, iż ma ona na celu wprowadzenie oferty produktów w Polsce poprzez działania podejmowane przez Okręgowych Kierowników Sprzedaży na zlecenie, które mają na celu promocję produktów i aktywizację działalności handlowej Konsultantek;

- zalecenia dotyczące wyglądu Okręgowego Kierownika Sprzedaży wydane na podstawie art. 2 ust. 2 w/w umowy.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż prowadzi Pani działalność gospodarczą sklasyfikowaną wg PKD jako pozostała działalność komercyjna, gdzie indziej nie sklasyfikowana. Podstawowy zakres działalności polega na wykonywaniu usług jako Okręgowy Kierownik Sprzedaży na rzecz firmy zgodnie z podpisaną umową współpracy. Podaje Pani, iż powyższa firma określiła wobec Pani jako Okręgowego Kierownika Sprzedaży szereg wymagań w stosunku do pracy jak i formy prowadzonej przez Panią działalności, a mianowicie dbanie o estetyczny wygląd poprzez noszenie odpowiedniego stroju w kształcie i kolorze zalecanym przez firmę. Działalność Pani polega w szczególności na organizowaniu treningów i spotkań z Konsultantkami, pokazów kosmetyków i stylizacji, na których omawiane i wyjaśniane są strategie sprzedaży i sposoby nawiązywania kontaktu z finalnym nabywcą oraz prezentowaniu produktów oraz ich praktycznego zastosowania. Wspieranie Konsultantek odbywa się poprzez system zachęt i nagród opracowany w porozumieniu z firmą ale finansowany bezpośrednio przez Panią. W swojej działalności gospodarczej realizuje Pani zalecenia narzucone przez firmę. Zgodnie z umową organizuje Pani spotkania, szkolenia, pokazy i stylizacje, na których zobowiązana jest zapewnić słuchaczom odpowiednie warunki szkoleniowe jak również stworzyć odpowiednią strategię postępowania. W związku z tym zakupuje Pani kawę, herbatę i ciastka, którymi częstuje Pani Konsultantki biorące udział w szkoleniu. Ponadto stosuje Pani system zachęt w postaci prezentów w celu pozyskania i utrzymania odpowiedniego poziomu czynnych Konsultantek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00