Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.06.2007, sygn. II-2/4218-0005/07/Int, Izba Skarbowa w Łodzi, sygn. II-2/4218-0005/07/Int
Czy do przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) ?
Wnioskiem z dnia 18.01.2007r. Spółka zwróciła się, w trybie art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, do Naczelnika Urzędu Skarbowego Łódź-Widzew o udzielenie pisemnej informacji czy do przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).
W ocenie Spółki ww. towary są rozprowadzane w związku z prowadzoną działalnością w celu osiągnięcia przychodów, wobec czego stanowią koszt uzyskania przychodów w oparciu o przepis art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.