Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.05.2007, sygn. II-2/4218-0004/07/Int/AZB, Izba Skarbowa w Łodzi, sygn. II-2/4218-0004/07/Int/AZB
Czy do przekazywanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie przepis art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2000 r Nr 54, poz. 654 ze zm.) ?
Wnioskiem z dnia 4 stycznia 2007 r. Spółka wystąpiła do Naczelnika Urzędu Skarbowego Łódź Widzew o udzielenie informacji w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.).Spółka w ww. wniosku zwróciła się z zapytaniem, czy do przekazywanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie przepis art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).W ocenie Spółki ww. towary na których umieszczone jest logo firmy są rozprowadzane w związku z prowadzoną działalnością w celu osiągnięcia przychodów, wobec czego stanowią koszt uzyskania przychodów w oparciu o przepis art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.