Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 31.05.2007, sygn. 1472/ROP1/423-116/07/KM, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-116/07/KM
Czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT, wydatki, ponoszone zgodnie z Prawem farmaceutycznym, w celu zwiększenia przychodów Spółki i uznawane przez to prawo, jako wydatki reklamowe na:a) zakup gadżetów opatrzonych logo leków sprzedawanych przez Spółkę,b) zakup gadżetów opatrzonych logo Spółki,c) sponsorowanie konferencji i kongresów naukowych, których celem jest informowanie, iż sponsorem jest Spółka będąca dystrybutorem określonych leków,mogą być traktowane jako koszty reklamy i tym samym mogą być uznawane za koszt uzyskania przychodów?
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Spółki w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
postanawia
uznać stanowisko Spółki za prawidłowe.
UZASADNIENIE
Zgodnie ze stanem faktycznym przedstawionym we wniosku Spółka jest podmiotem zajmującym się produkcją oraz dystrybucją produktów leczniczych wydawanych pacjentom wyłącznie na podstawie recepty lekarskiej.
W celu zwiększenia przychodów, Spółka podejmuje szereg działań zmierzających do zwiększenia ilości sprzedawanych przez siebie leków. Ze względu na fakt, iż leki te mogą być wydawane wyłącznie na podstawie recepty, działania te mają na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept na produkty lecznicze produkowane przez Spółkę. Tym samym działania Spółki spełniają przesłanki określone w definicji reklamy produktów leczniczych, zawartej w art. 52. Prawa farmaceutycznego (dalej PF).
Ze względu na postanowienia art. 57 ust. 1 pkt 1 PF, działania Spółki noszące znamiona działań reklamowych, zdaniem Wnioskodawcy nie mogą być kierowane do publicznej wiadomości. Zdaniem Spółki zgodnie z przepisami PF oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych adresatem działań reklamowych mogą być przedstawiciele zawodów medycznych, w szczególności lekarze i farmaceuci.