Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.07.2007, sygn. 1471/DPR2/423-56/07/AB, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DPR2/423-56/07/AB
Czy wystawienie faktury sprzedaży na reklamowany towar przez hipermarket na rzecz Podatnika będzie uprawniało Spółkę do zaliczenia kwoty netto z tej faktury do kosztów uzyskania przychodów oraz, czy w sytuacji, gdy hipermarket nie wystawi faktury sprzedaży na rzecz Spółki, a Spółka B wystawi fakturę korygującą, wystawiona korekta zmniejszy koszt uzyskania przychodów, a wartość reklamowanych towarów będzie dodatkowym przychodem dla Spółki?
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14 a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, uzupełnionego pismami z dnia 13.06.2007r. i z dnia 21.06.2007r., Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny
postanawia
- uznać stanowisko Strony w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych za nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, Spółka kupuje towar w Holandii, a następnie sprzedaje go do sieci hipermarketów na dwa sposoby: bezpośrednio lub przez dystrybutorów. Zdarzają się sytuacje, że po kilku miesiącach finalni klienci reklamują zakupiony towar w hipermarkecie, a następnie hipermarket reklamuje ten towar u Podatnika. Zgodnie z ustaloną procedurą reklamowany towar jest wysyłany bezpośrednio do Spółki B w Holandii głównego udziałowca Spółki, gdzie reklamacje są rozpatrywane. Jeśli nie ma zastrzeżeń co do zasadności reklamacji, w ciągu 3 dni dział serwisu w Holandii przesyła potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz nadaje numer reklamacji. Następnie hipermarket wysyła reklamowany produkt z nadanym przez Spółkę numerem reklamacji do wskazanego przez Spółkę przewoźnika, który wysyła paczkę do Holandii. Spółka B wymienia uszkodzony towar na nowy lub wystawia fakturę korygującą Podatnikowi, a następnie Podatnik wystawia fakturę korygującą hipermarketowi.