Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.06.2007, sygn. 1471/DRP2/423-47/07/AB, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DRP2/423-47/07/AB
Czy na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatki poniesione przez Spółkę na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, prowadzone z uwzględnienie wymogów zawartych w art. 53-54 Prawa farmaceutycznego, stanowią dla Spółki w pełni odliczane koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych.
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14 a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 30.03.2007r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny
postanawia
- uznać stanowisko Strony za prawidłowe.
UZASADNIENIE
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, będącego producentem najwyższej jakości produktów leczniczych, które dystrybuowane są również na terytorium Polski.W ramach prowadzonej działalności Spółka produkuje we własnym zakresie i prowadzi dystrybucję wyprodukowanych przez siebie produktów leczniczych na rynku polskim. Spółka sprowadza również z zagranicy produkty lecznicze, które sprzedaje na rynku polskim. Spółka podejmuje szereg czynności reklamowych mających na celu zwiększenie sprzedaży w/w produktów na rynku polskim, w szczególności: