Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 18.06.2007, sygn. L.IS.I/1/4231-1/2007, Izba Skarbowa w Rzeszowie, sygn. L.IS.I/1/4231-1/2007
Czy o koszty podróży służbowych, w tym także sfinansowanych przez potencjalnych sprzedawców, należy zwiększyć wartość początkową zakupionego środka trwałego?
Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz art. 15 ust. 6, art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. b, art. 16a ust. 1, art. 16g ust. 1 pkt 1, ust. 3 i 5 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) zmienia z urzędu postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Mielcu z dnia 30.01.2007 r. znak US. V-423/13/06 w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, w ten sposób, że uznaje za prawidłowe stanowisko Podatnika zawarte we wniosku z dnia 23.11.2006 r. (uzupełnionym pismami z dnia 27.11.2006 r. oraz z dnia 28.12.2006 r.).
Spółka z o.o. S. z siedzibą w M. w dniu 23.11.2006 r. zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Mielcu z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego. W treści przedmiotowego wniosku (uzupełnionego w dniach 27.11.2006 r. oraz 29.12.2006 r.), Spółka podała, że w związku z planowanym zakupem maszyny do produkcji, jej pracownicy odbywali podróże służbowe poza granicę kraju w celu wyboru najlepszej oferty dotyczącej poszukiwanej maszyny. Wyjazdy odbywały się na zaproszenie firm oferujących do sprzedaży maszyny do produkcji i miały na celu zapoznanie się z technicznymi możliwościami urządzenia oferowanego do sprzedaży, obserwację pracy tego urządzenia na terenie zakładu producenta itp. Ostatecznie Spółka skorzystała z jednej z ofert sprzedaży i dokonała zakupu maszyny. Część kosztów związanych z podróżami służbowymi pracowników, takich jak przeloty oraz hotele została od razu sfinansowana przez firmy zainteresowane sprzedażą maszyny, natomiast pozostałe koszty poniosła Spółka. W przypadku wyjazdu do firmy, w której ostatecznie dokonano zakupu urządzenia, koszty zostały najpierw opłacone przez Spółkę, a następnie refakturowane na kontrahenta (i ostatecznie zwrócone Spółce).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right