Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.05.2007, sygn. PO2/423-34/07/39789, Małopolski Urząd Skarbowy, sygn. PO2/423-34/07/39789
Czy Spółka będzie zobowiązana do rozpoznania przychodu z tytułu objęcia udziałów w zamian za wniesienie opisanego we wniosku wkładu niepieniężnego, poprzez wskazanie, czy wkład ten spełnia przesłanki uznania za zorganizowaną część przedsiębiorstwa?
POSTANOWIENIE
Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu Państwa wniosku znak ER/679/2007 z dnia 6.03.2007 r. (data wpływu 6.03.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W złożonym wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego Wnioskodawca (Spółka) przedstawił następujący stan faktyczny. Podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest wytwarzanie i obrót energią elektryczną (jako towarem handlowym) oraz dystrybucja (dostawa) energii elektrycznej do odbiorców przyłączonych do jej sieci. Działalność ta prowadzona jest w oparciu o koncesje udzielone odrębnie na każdy z ww. rodzajów działalności przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE), zgodnie z uregulowaniami prawnymi zawartymi w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne. W związku z wymogami prawa wspólnotowego, w szczególności Dyrektywy 2003/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 czerwca 2003r. dotyczącej wspólnych zasad rynku wewnętrznego energii elektrycznej, uchylającej dyrektywę 96/92/WE oraz prawa polskiego, tj. art. 9d prawa energetycznego, Spółka, podobnie jak inne spółki dystrybucyjne prowadzące działalność koncesjonowaną na ww. obszarach, stanęła przed koniecznością prawnego (a nie tylko organizacyjnego i ewidencyjnego) wyodrębnienia działalności w zakresie dystrybucji energii elektrycznej. Zgodnie bowiem z powyższymi przepisami, operator systemu dystrybucyjnego powinien być niezależny, pod względem formy prawnej, organizacji i podejmowania decyzji od innych działalności nie związanych z dystrybucją. W celu wywiązania się z obowiązku zapewnienia niezależności operatora systemu dystrybucyjnego pod względem formy prawnej, w 2006 r. została utworzona spółka E(...) P(...) Sp.z o.o. (dalej w niniejszym postanowieniu E.P.). Uchwałą z dnia 6 lutego 2007r. Zarząd Wnioskodawcy podjął decyzję, iż wydzielenie OSD (Operatora Systemu Dystrybucyjnego) nastąpi poprzez wniesienie w formie aportu do E.P. tej części przedsiębiorstwa Spółki, która w chwili obecnej zajmuje się działalnością dystrybucyjną (dostawą energii elektrycznej odbiorcom przyłączonym do jej sieci), pełniąc jednocześnie funkcje OSD. Do E.P. przekazane zostaną te składniki majątku, które umożliwią tej spółce kontynuowanie działalności prowadzonej obecnie przez Wnioskodawcę, jako operatora OSD, w zakresie dystrybucji energii elektrycznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right