Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 27.07.2006, sygn. US-IV-423/3/ET/3/2006, Urząd Skarbowy w Żarach, sygn. US-IV-423/3/ET/3/2006

Czy Spólka administrująca zasobami gminy może koszty dotyczące lokalu gminy zaliczyć do swoich kosztów podatkowych? Sposób ich dokumentowania.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Żarach, działając w trybie art. 14a § 1, § 4, art. 216 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 23.05.2006 r. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością PGK w sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy uzależniające możliwość zaliczenia w koszty tylko kosztów wykazanych na rachunku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

Dnia 23.05.2006 r. Podatnik złożył wniosek o interpretację przepisów podatkowych co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W swoim zapytaniu, uzupełnionym wyjaśnieniem z dnia 18.07.2006 r. Podatnik przedstawił następujący stan faktyczny. Jako Spółka, której przedmiotem działalności jest m.in. administrowanie zasobami mieszkalno-usługowymi gminy administruje lokalem, który wchodzi w skład wspólnoty mieszkaniowej. Właścicielem lokalu jest gmina. Administrowanie lokalami (wykonywanie czynności związanych z dbałością o lokale oraz ich rozliczanie) odbywa się na zasadach określonych w zawartej dnia 28.03.2003 r. umowie. Do obowiązków Spółki należy m. in.: wykonywanie obowiązków właściciela nieruchomości, wynikających z ustawy o własności lokali oraz pobieranie należnych czynszów, które zasilają jej konto. Z wpływów tych Spółka zobowiązana jest w pierwszej kolejności do pokrycia należności za świadczenia (opłaty za dostawę ciepłej i zimnej wody, odprowadzanie ścieków, dostawę ciepła, konserwację sieci c.o., wywóz nieczystości, konserwację anten zbiorczych). Rozliczenia lokali oddanych w administrację odbywają się zatem bez udziału gminy. Gmina kontroluje powyższe poprzez przedstawiane przez Spółkę każdego miesiąca rozliczenia z wpływów z czynszów i świadczeń. Natomiast z rocznej działalności Spółka rozlicza się z gminą przedstawiając całoroczne rozliczenie ww. kwot i przekazując gminie nadwyżki środków pieniężnych pochodzących z czynszu. Wspólnota, w skład której na podstawie ww. umowy wchodzi Spółka obciąża Spółkę kosztami zarządu i innymi świadczeniami dotyczącymi lokalu oddanego jej w administrację (jak opłata za wodę, wywóz nieczystości i ścieki) wystawiając noty obciążeniowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00