Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 13.12.2006, sygn. PP-443/188/06, Urząd Skarbowy w Górze, sygn. PP-443/188/06
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi działalność m. in. w zakresie zagospodarowania i sprzedaży nieruchomości na własny rachunek oraz kupna i sprzedaży nieruchomości na własny rachunek. Podatnik dokonał nabycia budynku administracyjnego wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntów w celu zaadoptowania go na salon sprzedaży z zapleczem na potrzeby własnej działalności gospodarczej (parter budynku) i na cztery mieszkania do dalszej odsprzedaży (piętro). Zakres prac budowlanych obejmuje remont elewacji i dachu budynku, wymianę stolarki budowlanej, wytyczenie i postawienie ścian działowych, wykonanie instalacji c. o., wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej oraz wykonanie prac remontowych (posadzki, podłogi, ściany) do stanu pod używanie lub zamieszkanie. W wyniku tych prac powstanie salon sprzedaży z zapleczem, który wprowadzony zostanie do ewidencji środków trwałych prowadzonej działalności gospodarczej w wartości rzeczywistych nakładów powiększonych o proporcjonalne rozliczenie nakładów na nieruchomość liczonych według wskaźnika powierzchni salonu do powierzchni całego budynku. Rozliczenie tych kosztów w koszty działalności gospodarczej następować będzie w czasie (art. 22 a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) zgodnie z ustawowymi wskaźnikami odpisów amortyzacyjnych. Natomiast w przypadku mieszkań nakłady poniesione na ich wytworzenie w wartości ustalonej analogicznie jak w przypadku salonu sprzedaży, zaliczane będą do kosztów działalności gospodarczej w momencie uzyskania przychodu z tytułu ich sprzedaży. Własne stanowisko Podatnika: Pan X waża, iż w deklaracji VAT-7 poniesione nakłady na zakup i adaptację zgodnie z otrzymanymi fakturami zakupu w poszczególnych miesiącach powinny być wykazywane w poz. 44- wartość netto i 45- kwota naliczonego podatku VAT.
-
keyboard_arrow_right