Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.07.2006, sygn. PD.423-26/06, Lubelski Urząd Skarbowy, sygn. PD.423-26/06

Pytanie podatnikaczy przeniesione z danej placówki handlowej środki trwałe, które zostaną zmagazynowane do czasu ich ponownego wykorzystania w nowych lokalizacjach handlowych, będą mogły być amortyzowane na dotychczasowych zasadach oraz czy ich amortyzacja stanowić będzie koszt uzyskania przychodu?

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E NI E

Na podstawie art. 216 i art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. nr poz. 60 z późn. zm.) stwierdzam, że stanowisko Spółki zawarte we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji w sprawie sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest prawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 12.04.2005r. spółka zwróciła się z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Jak wynika z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego:Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży detalicznej artykułów FMCG zarówno w lokalach będących przedmiotem najmu. Zawarte umowy najmu dopuszczają możliwość oddania w używanie całości lub części przedmiotu najmu na rzecz osób trzecich. Na mocy porozumień zawartych odrębnie dla poszczególnych placówek handlowych. Spółka oddała w podnajem prawo do lokalu handlowego wraz z prawem do lokalu handlowego oraz z prawem do korzystania z części wspólnych budynku na rzecz innego podmiotu z przeznaczeniem na działalność handlową. Podnajemca w zamian za możliwość korzystania z lokalu zobowiązał się na rzecz Spółki do zapłaty odstępnego, jak również oznaczonej kwoty czynszu płatnego w okresach miesięcznych przez cały okres trwania umowy podnajmu. Na mocy zawartego porozumienia z podnajemcą, Spółka zobowiązała się do opróżnienia lokalu ze wszystkich znajdujących się tam towarów handlowych oraz ze wszystkich innych przedmiotów niezwiązanych trwale z lokalem.Skutkiem powyższego część środków trwałych ze zlikwidowanego sklepu zostanie przeniesiona do miejsca ich czasowego przechowania. W dalszym ciągu są to środki trwałe sprawne i spółka przewiduje, że wykorzysta te środki w nowootwieranych sklepach na terenie kraju. Powyższy stan rzeczy dotyczy jedynie tych środków trwałych, których przeniesienie będzie możliwe bez uszczerbku dla ich kompletności i zdatności do użytku. Wskutek działań związanych z opróżnianiem lokalu część środków trwałych z przyczyn niezależnych od Spółki utraci swoją gospodarczą przydatność. Przykładowo powyższe dotyczyć będzie systemów alarmowych i systemu telewizji przemysłowej, których nie można zdemontować w sposób umożliwiający bezpośrednie zastosowanie w innym miejscu prowadzenia działalności gospodarczej ( części elementów systemów ulegnie zniszczeniu). Środki te po zdemontowaniu nie wypełniają definicji środka trwałego, zawartego w art. 16a ust 1 ustawy. W opisanej wyżej sytuacji Spółka zamierza zdemontować i zlikwidować te środki trwałe zaś stratę powstałą w wyniku powyższego w wysokości niezamortyzowanej wartości środka trwałego odnieść jednorazowo w koszt uzyskania przychodów. Elementy zlikwidowanych środków trwałych, które będą nadawały się do ponownego wykorzystania zostaną wycenione, a następnie odniesione do bieżących przychodów Spółki (odzysk z likwidacji) i przekazane na magazyn. Z tych odzyskanych elementów oraz poniesionych dodatkowych nakładów zostanie ponownie wytworzony środek trwały.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00