Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 13.12.2006, sygn. ZD/4061-221/06, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/4061-221/06
1. Czy możliwa jest korekta przychodu należnego w razie zwrotu towaru z transakcji rejestrowanych wyłącznie przy pomocy kasy fiskalnej przy jednoczesnym zwrocie przez klienta oryginału paragonu fiskalnego?2. Czy możliwa jest korekta przychodu należnego z transakcji rejestrowanych wyłącznie przy pomocy kasy fiskalnej, jeżeli klient nie dysponuje oryginałem paragonu fiskalnego:a) w sytuacji, w której Spółka może w inny sposób niebudzący wątpliwości wykazać, iż towar został klientowi sprzedany przez Nią?b) w sytuacji, w której Spółka sprzedaż towaru na rzecz klienta może udokumentować wyłącznie podpisanym przez klienta i Spółkę protokołem zwrotu towaru, ze wskazaniem wartości towaru oraz kwoty podatku należnego (brak paragonu oraz innego dowodu, iż towar został klientowi sprzedany przez podatnika)?
W dniu 5.10.2006r. wpłynął do organu podatkowego wniosek Spółki z o.o. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.
W przedmiotowym podaniu Wnioskująca podnosi, iż sprzedaje towary (biżuterię i zegarki) osobom fizycznym i rejestruje transakcje przy użyciu kasy fiskalnej. Paragon fiskalny jest wydawany klientowi. Pewna część sprzedawanych towarów jest przez klientów zwracana ze względu na ujawnione wady (reklamacja, niezgodność towaru z umową, gwarancja), bądź w ramach indywidualnego uzgodnienia ze Spółką również w przypadku, gdy towar nie miał wad.
Klient zwracający towar nie zawsze dysponuje paragonem, często jest jednak w stanie wykazać zawarcie umowy w sposób niebudzący wątpliwości, np. poprzez przedłożenie wyciągu bankowego (jeżeli dokonywał płatności kartą płatniczą, wyciąg taki zgodnie z ustawą prawo bankowe jest dokumentem urzędowym) lub dokumentów wydanych mu w związku ze sprzedażą, np. certyfikatu jubilerskiego dot. jakości kamieni szlachetnych (którego wydanie nakładają na Spółkę obowiązujące przepisy) lub karty gwarancyjnej. Zdarzają się zatem sytuacje, w których konsument jest w stanie wykazać Spółce zakup towarów, mimo nie przedłożenia paragonu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right