Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 13.09.2006, sygn. ZD/4061-141/06, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/4061-141/06
Czy w sytuacji, gdy faktura nie dotarła do Podatnika, a jej oryginał lub duplikat Spółka otrzymała w roku bieżącym, po złożeniu zeznania za rok, którego koszt dotyczył, wydatki zwiazane z promocją mogą stanowić koszt uzyskania przychodów bieżącego roku?
W dniu 14 czerwca 2006r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który następnie został uzupełniony w dniu 9 sierpnia 2006r.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskująca współpracuje z wielkimi sieciami handlowymi. Z faktem tym wiąże się udzielanie premii pieniężnych, bonusów. Wysokość kosztu z tytułu premii pieniężnej wynika z warunków handlowych podpisanych przez obie strony oraz wartości zrealizowanego obrotu netto, stosownie do osiąganych progów. Na podstawie wyżej wymienionych danych, zgodnie z przepisami o podatku VAT kontrahent (sieć handlowa) wystawia fakturę za usługi marketingowe, dotyczące intensyfikacji wzajemnych obrotów. Faktury, które kontrahent sporządza z tego tytułu często docierają do Wnioskodawcy z opóźnieniem. Największym problemem jest dokument, który Spółka otrzymuje po złożeniu deklaracji podatkowej rocznej i po zatwierdzeniu sprawozdania. Spółka wskazuje, iż omawiany bonus jest ściśle związany z przychodem (obrotem) zrealizowanym w danym przedziale czasowym. Stanowi on procent wartości obrotu i jest uzależniony od osiągniętego poziomu sprzedaży.