Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.07.2006, sygn. ZD/406-94/CIT/06, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-94/CIT/06
Czy wydatki na zakup napojów alkoholowych na cele reprezentacji i reklamy, w ramach limitu określonego zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
W dniu 28.04.2006r. wpłynął do tutejszego organu podatkowego wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.
Z przedstawionego w podaniu stanu faktycznego wynika, iż Spółka dokonuje zakupu alkoholu, który będzie stanowił poczęstunek dla gości oraz który będzie przekazywany w formie okolicznościowych podarunków. Podatnik prowadzi rozmowy handlowe z kontrahentami, których celem jest pozyskiwanie klienta i uzyskanie zamówień na towary, co zaowocuje zwiększeniem przychodów ze sprzedaży towarów.