Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.03.2006, sygn. ZD/406-279/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-279/CIT/05

Czy ponoszone przez Podatnika koszty, związane z naprawami dokonanymi w ramach gwarancji i rękojmi, stanowią koszty uzyskania przychodu?

Pytanie podatnika

W dniu 30.12.2005r. Podatnik złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka produkuje panele do pralek automatycznych, których odbiorcami są producenci pralek. Ci ostatni z kolei zlecają wykonanie prac serwisowych firmom zewnętrznym, specjalizującym się w naprawach sprzętu gospodarstwa domowego. Producenci udzielają gwarancji i rękojmi na produkowane przez siebie pralki. W przypadku awarii pralek w okresie gwarancji lub rękojmi firmy serwisowe zajmujące się naprawami pralek dokonują naprawy na rzecz klientów nieodpłatnie i obciążają kosztami napraw producenta pralek. Firmy serwisowe są zobowiązane opisać awarie i do faktur za wykonane usługi dołączyć ten opis. Przez określony okres firmy serwisowe zobowiązane są przechowywać części zamienne, które uległy awarii. Producenci pralek zatrudniają osoby, które nadzorują zarówno jakość usług świadczonych przez firmy serwisowe, jak i zasadność prowadzonych napraw gwarancyjnych. Umowy między producentem a firmami usługowymi w szczegółowy sposób regulują zasady współpracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00