Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.01.2006, sygn. ZD/406-227/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-227/CIT/05
Pytanie Podatnika dotyczy uznania za koszt uzyskania przychodów kosztów usług promocyjnych, świadczonych przez sieci handlowe.
W dniu 6.10.2005r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, uzupełniony pismem z dnia 29.11.2005r. (wpływ do tutejszego organu podatkowego w dniu 30.11.2005r.).
Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, że przedmiotem działalności Spółki jest produkcja i sprzedaż tłuszczów i margaryn spożywczych. Sprzedaż produktów Spółki jest opodatkowana podatkiem VAT. Wnioskujący sprzedaje większość swoich produktów do sieci handlowych. Na podstawie zawartych umów z siecią handlową produkty Spółki oznaczane są nazwą, a niejednokrotnie logo sieci handlowej lub logo linii produktów danej sieci handlowej (tzw. sprzedaż towarów pod marką własną sieci lub marką prywatną sieci - private label). Spółka zawiera umowy regulujące zasady współpracy z sieciami handlowymi, dotyczące warunków dostaw, terminów i zasad dokonywania płatności, procedur, dotyczących reklamacji itp. Dodatkowo na podstawie tych umów sieci handlowe świadczą na rzecz Spółki także inne usługi promocyjne obejmujące:
- - wydawanie gazetek, w których prezentowane są towary wytworzone przez Spółkę,
- - specjalne oznaczenie logo lub znakiem towarowym, regałów, na których eksponowane są towary wytworzone przez Spółkę,
- - przygotowanie miejsc ekspozycyjnych lub świadczenie usług ekspozycyjnych (polegających na ustawieniu produktów w określonym miejscu na regale lub w hali marketu),
- - usługi polegające na ekspozycji towaru w nowo otwieranych marketach lub też utrzymaniu określonej ilości miejsc sprzedaży (lokalizacji marketów).