Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 27.09.2006, sygn. PP/443-26/06/46/OS, Urząd Skarbowy w Tarnowskich Górach, sygn. PP/443-26/06/46/OS
Warunki opodatkowania stawką 0% wydawanego tygodnika lokalnego.
Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, wnioskodawca wydaje tygodnik lokalny Gwarek. Przedmiotowe czasopismo spełnia co do zasady wymogi czasopisma specjalistycznego, określonego w art.146 ust.4 ustawy o VAT, dla opodatkowania którego właściwą stawką jest zgodnie z art.146 ust.1 pkt.3 tiret2 stawka zerowa. Tygodnik Gwarek oznaczony jest symbolem ISSN o numerze 0209-0368, objęty kodem PKWiU 22.13.10-00.21, PCN 4902 90 10 0. Czasopismo wydawane przez Jednostkę zawiera informacje na tematy lokalne. Jest ono publikowane w regularnych odstępach w postaci odrębnych numerów, objętych wspólnym tytułem, których zakończenia nie przewiduje się, w nakładzie 11.500 egzemplarzy. Na łamach tygodnika zamieszczane są m.in.: dodatki samorządowe opłacane przez jednostki samorządu terytorialnego strony gazetowe, informujące o pracach władz miejskich, powiatowych, urzędów, podległych im jednostek takich jak szkoły, przedszkola, zakłady budżetowe a takżenekrologi, płatne oświadczenia ugrupowań politycznych, komitetów wyborczych, płatne podziękowania osób fizycznych i prawnych, ogłoszenia jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielni mieszkaniowych itd., informujące o przetargach, konkursach na obsadę stanowisk, wyłożeniu do wglądu projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego itd., płatne zawiadomienia o utrudnieniach w ruchu drogowym, przerwach w dostawie wody, energii elektrycznej itd. Przepisy ustawy nie precyzują czym jest tekst reklamowy o którym mowa w art.146 ust.4 pkt.3 ustawy o VAT, zatem zdaniem Jednostki należy odwołać się do powszechnie przyjętego rozumienia tego pojęcia. Jako tekst reklamowy rozumie się każdy tekst rozpowszechniający informacje o towarach lub usługach, ich zaletach, wartościach, miejscach i możliwościach nabycia, którego główną funkcją jest zachęta do nabycia lub korzystania z tych dóbr przez zamknięty lub nieograniczony krąg adresatów. Zdaniem Jednostki żadna z omówionych powyżej form prasowych nie stanowi ogłoszenia handlowego lub reklamy, nie mieści się również w przytoczonej definicji tekstu reklamowego. Wskazane formy prasowe nie zawierają informacji o towarach lub usługach, ich zaletach, wartościach, miejscach i możliwościach nabycia, a ich główną funkcją nie jest zachęta do nabycia lub korzystania z tych dóbr.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right