Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.09.2006, sygn. IPB2/427-2/06/3, Izba Skarbowa w Katowicach Ośrodek Zamiejscowy w Bielsku-Białej, sygn. IPB2/427-2/06/3
Czy w świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatek poniesiony przez Rafinerię Czechowice S.A. na przebudowę drogi publicznej w związku z przyczynianiem się do jej nadmiernego zużycia będzie stanowił koszt uzyskania przychodu?
Wnioskiem z dnia 23 maja 2005r. .....z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach, zwróciła się do Naczelnika Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, tj:- ustalenia, czy w świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatek poniesiony przez Rafinerię Czechowice S.A. na przebudowę drogi publicznej w związku z przyczynianiem się do jej nadmiernego zużycia będzie stanowił koszt uzyskania przychodu. Wnioskodawca stanął na stanowisku, że w art. 15 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) ustawodawca zawarł generalną zasadę, w myśl której kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Oznacza to, że jeżeli określony wydatek nie został ustawowo wyłączony z kosztów - poprzez wymienienie go w katalogu wydatków zawartych w art. 16 ust. 1 przedmiotowej ustawy, jako nie stanowiący kosztów uzyskania przychodów - a podatnik udokumentuje, że jego poniesienie miało na celu osiągnięcie przychodu, to stanowi on koszt uzyskania przychodu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right