Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.04.2006, sygn. 1434/PV/443-30a/06/AG, Urząd Skarbowy Warszawa-Praga, sygn. 1434/PV/443-30a/06/AG

W kwietniu 2005r. zakupiłem na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej samochód osobowy, który został wprowadzony do ewidencji środków trwałych. W ewidencji nabyć i deklaracji VAT-7 rozliczyłem z tytułu nabycia ww. samochodu kwotę 4.237,70 zł. stanowiącą 50 % kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej transakcję. Obecnie, w związku z trudnościami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej, rozważam likwidację prowadzonej działalności gospodarczej, co nakłada obowiązek sporządzenia remanentu likwidacyjnego. Moim zdaniem nie mam obowiązku wykazywania w remanencie likwidacyjnym ww. używanego samochodu, wprowadzonego do ewidencji środków trwałych firmy i odprowadzenia od jego wartości podatku od towarów i usług, ponieważ minęło pół roku od momentu rozpoczęcia jego użytkowania, a przy jego zakupie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o 50 % podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej tą czynność (w oparciu o § 8 ust. 1 pkt.5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. Nr 97, poz. 970 ze zm.)

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00