Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.05.2006, sygn. 1472/ROP1/423-44/150 /06/PK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-44/150 /06/PK
Czy koszty i wydatki związane z zamieszczaniem reklam na zlecenie dostawców oraz reklam Spółki w czasopismach branżowych mogą zostać w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, a więc nie będą w tym przypadku miały zastosowanie ograniczenia, wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14 a § 4 w związku z art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych, w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej w piśmie z dnia 02.03.2006 r. (wpłynęło do tut. urzędu 03.03.2006 r.)
postanawia
uznać stanowisko Podatnika za prawidłowe.
UZASADNIENIE
W przedstawionym stanie faktycznym Spółka jest dystrybutorem sprzętu i oprogramowania komputerowego. Dostarczanie przez dostawców (takich jak HP, IBM, Microsoft itp.) produkty podlegają odsprzedaży do dalszych dystrybutorów i odbiorców z branży informatycznej. Spółka nie prowadzi co do zasady sprzedaży detalicznej. Dodatkowo w ramach współpracy z dostawcami Spółka na ich zlecenie i rzecz, wykonuje usługi reklamowe polegające na zamieszaniu w prasie branżowej reklam produktów. Ponadto, część reklam Spółka zamieszcza wyłącznie na swoją rzecz. W sumie reklamy przybierają trzy formy: