Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 14.12.2005, sygn. PD2/415-39/05, Urząd Skarbowy w Elblągu, sygn. PD2/415-39/05

- dotyczy przychodu uzyskanego ze sprzedaży znaków skarbowych oraz urzędowych blankietów weksli.

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art.14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późniejszymi zmianami) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Elblągu stwierdza, że stanowisko Pani (...) prowadzącej działalność gospodarczą - Księgarnię (...) z siedzibą w (...) przy ulicy (...), NIP (...) zawarte we wniosku z dnia 20.09.2005 r., (data wpływu do tut. organu podatkowego 26.09.2005 r.) w sprawie przychodu uzyskanego ze sprzedaży znaków skarbowych oraz urzędowych blankietów weksli jest prawidłowe.

Pismem z dnia 20.09.2005 r. (data wpływu do tut. organu podatkowego 26.09.2005 r.), Pani (...), NIP (...) zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie przychodu uzyskanego ze sprzedaży znaków skarbowych oraz urzędowych blankietów weksli.Przedmiotem niniejszego postanowienia jest interpretacja przepisów w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, że Podatniczka prowadzi działalność gospodarczą - Księgarnię (...) z siedzibą w (...) przy ulicy (...), NIP (...), opodatkowaną na zasadach ogólnych z obowiązkiem prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej wnioskodawczyni w budynku tut. organu podatkowego otworzyła dodatkowy punkt sprzedaży wprowadzając do obrotu towar handlowy w postaci znaków skarbowych i urzędowych blankietów weksli. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku zawarła umowy - zlecenie z Prezydentem Miasta, na podstawie których zobowiązała się do ich sprzedaży detalicznej. Zgodnie z § 4 przedmiotowych umów zleceniobiorcy tytułem wynagrodzenia za dokonanie sprzedaży wyżej wymienionego towaru handlowego przysługuje prowizja w wysokości 5% wartości nominalnej sprzedanych znaków wartościowych. Dokumentem potwierdzającym zakup znaków będących przedmiotem niniejszego pisma jest druk zamówienia. Od wartości nominalnej zakupywanych znaków w momencie ich zakupu potrącana jest prowizja w wysokości 5%, która pomniejsza należność za towar. Podatniczka podkreśla, że zakup znaków wartościowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów ewidencjonuje w kolumnie 10 przeznaczonej do wpisywania zakupu materiałów oraz towarów handlowych. Natomiast ich sprzedaż jest ewidencjonowana za pomocą kasy fiskalnej i na podstawie raportu okresowego księgowana w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Takie postępowanie powoduje, że nie ma wyraźnie określonej kwoty prowizji jako elementu sprzedaży. Stanowi ona różnicę pomiędzy zakupem a sprzedażą znaków i weksli.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00